Wat is Social Media Management en waarom hebt u een Social Media Management Company nodig?
Digitale marketing omvat veel ontroerende stukken die samenwerken om belangstelling te genereren; voed leads en sluit de verkoop. Het is echter belangrijk dat u de ins en outs kent van elke digitale marketingtactiek en hoe zij uw bedrijf kunnen helpen als u het meeste uit uw marketingbudget wilt halen. Laten we beginnen met de meest voorkomende vraag – wat is beheer van sociale media?
Dit is een vraag die we vaak op het internet worden gesteld, en dat is goed, want we hebben het antwoord! Je bent waarschijnlijk bekend met sociale mediakanalen zoals Facebook of Twitter. Maar bent u misschien bekend met hoe deze kanalen worden gebruikt om uw kleine bedrijf te laten groeien? Identificatie van het beheer van sociale media voor uw bedrijf speelt een belangrijke rol bij het effectief gebruiken van sociale kanalen om uw bereik te vergroten en conversies te beïnvloeden.
In de post van vandaag gaan we alle vragen beantwoorden die door je hoofd gaan over “Wat is beheer van sociale media?”. Daarna zullen we wat gedetailleerder ingaan op waarom social-media management belangrijk is en bespreken hoe een sociale media beheermaatschappij kan u helpen betere resultaten te zien met de sociale campagnes van uw bedrijf.
Wat is Social Media Management?
Social media management is het proces van het beheren van uw online interacties en inhoud op sociale mediakanalen zoals Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube en Pinterest.
Social media management gaat verder dan alleen het posten van updates in de social media-profielen van uw bedrijf. Het omvat ook interactie met uw publiek en op zoek naar nieuwe mogelijkheden om het bereik en de zichtbaarheid te vergroten. Hier zijn slechts enkele van de taken die te maken hebben met het beheren van sociale media:
De juiste social media managementplatforms kiezen.
Voordat u kunt beginnen met het samenstellen van een spelplan voor beheer van sociale media, moet u overwegen wat de beste sociale mediaplatforms zijn voor uw bedrijf. Hier volgt een kort overzicht van de verschillende platforms en welke voordelen ze kunnen bieden voor uw bedrijf:
Facebook – Facebook heeft bijna 2 miljoen maandelijkse actieve gebruikers met verschillende achtergronden. Er is ook een mooie balans tussen geslachten en leeftijdsgroepen als het gaat om de gebruikers van Facebook. Dit maakt het een geweldig sociaal platform voor bedrijven die een breder publiek proberen te bereiken.
Instagram – Instagram is een geweldig socialemediakanaal voor merken die veel visuele inhoud creëren. Het publiek van Instagram is meestal jonger met meer vrouwelijke gebruikers dan mannelijke gebruikers. Dit kan een geweldig platform zijn voor bedrijven die producten of services verkopen die gerelateerd zijn aan mode, lifestyle, kunst of andere visueel gefocuste industrieën.
Twitter – Twitter heeft 328 miljoen actieve gebruikers over de hele wereld en is meestal waar gebruikers terechtkomen voor nieuws en trends. Dit platform is ideaal voor merken die willen deelnemen aan een gesprek over populaire onderwerpen in hun branche. Het is ook een geweldige plek om inhoud te delen met beïnvloeders en andere personen die mogelijk uw merk waardevol vinden.
LinkedIn – LinkedIn is het sociale mediaplatform voor B2B-merken die zich richten op bedrijven in verschillende sectoren. Met LinkedIn kunt u inhoud vinden, communiceren en delen met mensen op basis van het bedrijfstype, de bedrijfstak of de functie.
YouTube – YouTube is de op een na grootste zoekmachine ter wereld geworden, de tweede alleen voor Google. Je kunt je video-inhoud uploaden naar dit kanaal om te helpen bij het betrekken van en contact te maken met je publiek. Met onbeperkte video-hosting kan uw bedrijf zoveel video-inhoud plaatsen als u wilt en delen via andere kanalen.
Het kiezen van de juiste sociale mediakanalen voor uw merken hangt af van uw doelgroep en uw doelen.
Een strategie voor sociale media ontwikkelen
Het ontwikkelen van een strategie voor sociale media is een belangrijk onderdeel om ervoor te zorgen dat elk van uw campagnes u helpt dichter bij uw marketingdoelen te komen. Nadat je hebt besloten welke kanalen je wilt gebruiken, moet je overwegen hoe vaak je wilt posten en welke soorten inhoud je wilt posten.
Begin met te overwegen wat je weet over je publiek. Welk type inhoud vinden ze het leukst? Inhoud ontwikkelen die boeiend is, maar ook spreekt over hun behoeften en uitdagingen. Als je hulp nodig hebt om aan de slag te gaan, bekijk dan deze ideeën voor social media-marketing.
Een schema voor sociale media maken
Als het gaat om beheer van sociale media, is consistentie de sleutel. Als u klanten betrokken wilt houden en uw volgers op deze kanalen wilt laten groeien, moet u altijd kwaliteitsinhoud plaatsen. De enige manier om dit te doen, is door een schema voor sociale media te maken dat aangeeft wanneer en wat u op welke kanalen gaat posten.
Het creëren van een redactionele kalender voor uw social media management is een goede manier om uw bedrijf op schema te houden als het gaat om een schema voor sociale media. U kunt deze redactionele kalender aanpassen op een manier die geschikt is voor uw bedrijf.